komputri, laptopi, gabrovo,cena,serviz, vtorа upotreba, лаптопи, компютри, цена,сервиз,габрово

MDMT.BG: Начало » Продукти » Софтуер » POS СОФТУЕР » MISTRAL » Полезна информация » Учените доказаха, че компютърните игри повишават способността ни да мислим и вземаме правилни решения
Четвъртък, 19 Юни 2014 09:47
Оцени тази статия
(4 гласа)

Учените доказаха, че компютърните игри повишават способността ни да мислим и вземаме правилни решения НОВО

Учените доказаха, че компютърните игри повишават способността ни да мислим и вземаме правилни решения
Оказва се, че притесненията на родителите за времето, което децата им прекарват играейки на компютърни игри са
неоснователни. Дори напротив. В статия, публикувана в специализираното издание на Американската психологическа

асоциация (American Psychologist), изследователите от Radboud Universiteit Nijmegen отбелязват редица положителни

ефекти от увлечението по игрите като например:  подобряване способностите за ориентиране в пространството, логическото

мислене и паметта.  Игрите в мрежа тренират отборната координация и усилия, редуцират стреса и депресията у играчите,
а стратегическите и ролеви игри подобряват уменията за решаване на задачи и това проличава дори по оценките в училище.
Творческите способности на децата, играещи компютърни игри също са на високо ниво. Не на последно място, по-простите
игри доста успешно понижават нивото  на тревожност, подобряват настроението и повишават емоционалната устойчивост,
считат психолозите от Universiteit Nijmegen.
В друго изследване, което излезе неотдавна в Molecular Psychiatry, учени от университета Макс Планк, занимаващи се с
невропластичност, структура и функции на мозъка също доказват, че видео игрите подобряват дейността на мозъка.
Техните изследвания показват, че само след 30 минути игра на ден, за два месеца се вижда повишаване на сивото мозъчно вещество
в онези области на мозъка, които контролират съзнанието, паметта, стратегическото и пространствено мислене.

Учените от университета Куин Мери в Лондон(Queen Mary University) и UCL(University College London) също доказаха,
че независимо от възрастта, игрите стимулират пъргавия и остър ум, стратегическото мислене, повишават способностите
за приспособяване и адекватна реакция, тренират уменията за бързо и гъвкаво превключване между различни мисловни задачи,
обмислянето на сложни проблеми и намирането на решения. В проведеното от тях изследване, две групи доброволци
били тренирани да играят различни версии на Starcraft (стратегическа игра, в която играчите трябва да изградят организирана армия,
за да се сражават срещу врага). Трета група играли The Sims (симулация на живота, която не изисква много запомняне
или логически тактики). Всички доброволци играли игрите за 40 часа в период от 6 до 8 седмици и били подложени на различни
психологическтестове преди и след това.
В резултат на изследването учените открили, че хората, които играели Starcraft били по-бързи и прецизни в изграждането на когнитивни
съобразителни решения на задачи в сравнение с хората, играещи Sims. Доктор Brian Glass от Департамента по биологични и химични
науки към университета Queen Mary, казва, че в предишни изследвания на екшън игри като Halo са установили бързина в реакциите
и взимането на решения на играчите, но при Starcraft резултатите били изумителни. Те доказвали, че стратегическите игри повишават
способността на човек да мисли и да взима правилни решения в движение, както и да се учи от грешките си. Ученият смята още, че така наречен
ата "cognitive flexibility" , отразяваща човешката интелигентност, не е статична характеристика, а може да бъде тренирана и подобрявана
чрез използването на забавни методи като играенето на игри. Доктор Glass допълва, че участниците, които са играли най-комплексната
версия на играта за най-дълго време показват най-добри резултати в психологическите тестове, които са им направени след това.
Учените са единодушни,  че екшън игрите са най-непредвидимите, с най-висока скорост и точно те карат умът да заработи на най-високи
обороти, така че за много кратко време да използва голям набор от съзнанието, за да направи много бързо най-правилния избор.
Екшън игрите изискват от играча повишено внимание и по този начин водят до повишаване на периферното зрение и визуалното
възприятие, водят до понижаване на ефекта на объркване на мозъка при бързодвижещи се обекти, както и спомагат за добра
пространствена ориентация. Също така играенето на екшън игри се свързва с правилната преценка при взимане на мултитаск решения
в напрегнати ситуации и способност да се отсеят мисловно правилните обекти, върху които мозъкът трябва да се съсреодоточи.   
Трябва да се има предвид, обаче, че не всички игри носят един и същ подсилващ ефект върху мозъка. Ясно е, че  игрите, в които
има твърде много насилие и особено така наречените „шуутъри“ (игри, в които имаш оръжие и се биеш наляво и надясно),  не са подходящи
за лица под 18г. По думи на психолога Робин Розенберг от Станфордския университет в Калифорния, „Колкото сте по-млади, толкова по-силен
ще е негативният ефект от агресивните игри. Но доказателства, че те някак влияят на възрастните няма. Факт е, че агресивните игри позволяват
да се освободи напрежението след тежък работен ден или след общуване с неприятни хора. А ако сте предразположени към насилие,
това само ще се отрази на избора ви на игра, а не обратното“, - резюмира психологът. В този смисъл за негативно влияние на игрите
може да се говори само когато се касае за геймъри-маниаци.
Отчитайки негативния ефект на екшън игрите върху малките деца, игралната индустрия все повече набляга на образователните и
възпитателни игри. В Jive Healt, например, децата трябва да откриват повече плодове и зеленчуци, с които да нахранят виртуалното
си животно, а в творческите игри се учат да съчетават цветове, градят сгради, да създават картини, да правят торти, да бъдат модни
дизайнери и т.н. „Моите деца също играят компютърни игри. Считам, че ако са си научили уроците, общували са с приятели и са се
занимавали със спорт, останалото време могат да оползотворят по свое усмотрение“, - казва психологът Робин Розенберг. Той отбелязва,
че игровата дейност сериозно влияе на самооценката на човека, защото ако спечели победа във виртуалния свят, той се чувства комфортно
и в реалния живот и става по-отзивчив при общуването с други хора.
Така, че следващия път, когато видите малчуганът да се забавлява пред компютъра, спомнете си за положителните ефекти и му предложете да
поиграете заедно.
И.... не се сърдете, ако ви победи твърде бързо. Неговият мозък вече е трениран.
Допълнително информация по темата ще откриете на:

http://www.teenproblem.net/a/4-zdrave/40071-komputarnite-igri-mogat-da-badat-polezni-za-podrastvashtite-tvardiat-ucheni
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=computer-game-playing-shown-improve-multitasking-skills
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0070350
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130821094924.htm
http://www.ucsf.edu/news/2013/09/108616/training-older-brain-3-d-video-game-enhances-cognitive-control
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0070350#pone.0070350-Monsell1
http://news.ibox.bg/news/id_1080046265

Last modified on Събота, 22 Ноември 2014 12:36
vlado

vlado

Website: www.mdmt.bg

Powered by Olark